Varma dagar

Hej alla solstrålar!! Har ni haft en bra dag? Min dag har varit helt okej. Imorse vakna jag av lite huvudvärk. Men de gick över efter en stund. Har även följt med en vän till bussen idag i den här värmen.. Och när ja gick fram och tillbaka hann jag få vattenblåsor mellan tårna.. Inte alls skönt, de svider väldigt mycket, går knappt att gå! Men sen blev det en liten tripp till Sandviken och sen hem igen vända, sen åkte jag och mamma iväg till Sandviken igen och åt lite på donken. Hade inte ätit någon frukost eller något alls. Kan inte äta när de är så varmt. Men i utlandet går det att äta, för de är en annan värme där. Men dricka mycket de måste man!!

Där efter vi ätit så åkte vi upp till Järbo och jag tog ut hästen på en lite på en ute ritt. Idag fick det bli en tur barbacka. Tänkte kunde vara skönt för han att slippa sadeln! Och självklart blev de en bra ridtur. Men när vi var på väg tillbaka till de lilla stallet så kom det massa broms! Äckliga djur, dom börja bita på hästen och han for iväg i galopp. Vi trava lite lätt, sen kom dom och då blev de full galopp, och jag höll på att flyga av några gånger på vägen tillbaka, men jag höll mig uppe! Kändes underbart att sitta kvar. Hade nog inte varit lika underbart att ligga på marken. Men ja klarade mig som sagt! Just nu sitter jag och kollar på filmen på 4an, men ska snart kolla runt lite och se vad som finns! Imorgon så ska jag nog hänga med in till Sandviken, en fika på stan! hihi. Sen ikväll blir det lugnt ska bara ta de lugnt. Imorgon blir det nog lite svalare ute. Och sen blir de en lagom skönt dusch sen hoppa i säng! skönt! ha de bra kära underbara läsare!

(28/29 Juni)
Ååh vilken varm dag det har varit idag! Jag ska inte klaga, för det har varit så blött som senaste veckorna. Så nu är solen och värmen tillbaka! Idag har jag tagit det lugnt precis som jag skrev i inlägget (igår). Såg ni alla premiären av Allsången då? Jag missade den tyvärr, men ska kika på det sen. Var just då och red i Järbo..

Idag har jag mamma och syster varit och firat och god vän till oss, dock fyller hon år imorgon. Men då kunde inte hon så vi tog det idag. Efter fikat så blev det en ridtur i den härliga ljuvliga vädret! Mysigt!



Barbacka ritten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0